woensdag 30 mei 2012

Beppie

Het is me tot nu toe niet gelukt om met regelmaat iets van me te laten horen op het Bonestaaknieuws Blog. Niet dat er geen dingen gebeuren, maar ik heb altijd het idee dat het de moeite van het vermelden niet waard is. Zelf volg ik ook een paar blogs en toch merk ik dat ook een klein berichtje met een zekere regelmaat leuk is om te lezen. Mijn goede voornemen is dus iets vaker iets van me te laten horen, ook al lijkt het me dan niet zulk boeiend nieuws.
Gisteravond stond ik met een standje met baby- en kraamartikelen op de Special “Pregnant” Ladies Night in Westlandtheater de Naald. Zij organiseren  regelmatig thema avonden voor o.a. “girls” en “ladies” en nu dus voor Pregnant Ladies. De film “What to expect when you are expecting” draaide en daaromheen waren er stands van kraamhulp, kinderopvang, kinderkleding en dus de leukste kraamcadeaus van de Bonestaak ;)
Het allereerste wat ik verkocht was een knuffelpopje in rood/wit. Wat bleek: deze mevrouw had er al eerder een aantal via haar moeder, voor haar dochter bij me gekocht en precies dezelfde had ik deze avond meegenomen en prominent bovenop een kastje gezet. Ik kon het me ook nog precies herinneren.
Een aantal jaar geleden maakte ik voor het eerst zo’n popje in rood badstof met een tricot mutsje, rood met witte strepen. Het effect was echt erg leuk al zeg ik het zelf. Het popje stond nog maar een halve dag in de winkel of een oma kocht het voor haar zwangere dochter omdat de kinderkamer rood met wit was.
Een paar maanden later was ze terug. Haar kleindochter was verknocht geraakt aan het popje, maar had het tijdens een wandeling waarschijnlijk uit de kinderwagen laten vallen. Ze was nog terug gelopen om te zoeken, maar popje was weg en of ik eenzelfde popje wilde maken. Ik had wel met die kleine meid te doen, want ik moest haar één nachtje zonder poppie laten doen, want sneller dan dat kon ik niet naaien. Als dank kreeg ik een mooie foto van haar met pop en een bedankje erop geschreven. Daar kan geen wereldomzet tegenop!
Weer een aantal jaren later komt dezelfde dame in de winkel met een schattig meisje. Het meisje haalt een compleet afgeknuffeld popje tevoorschijn en vraagt: “kunt u mijn Beppie weer maken?” Ik heb Beppie een nieuw gezichtje gegeven als ik het me goed herinner.
Nu kwam de moeder dus naar deze speciale vrouwenavond en had in de nieuwsbrief van De Naald al gelezen dat ik er zou zijn.  Beppie was inmiddels wel weer aan een opknapbeurtje toe, maar toen ze naar de stand kwam zat daar een stralend nieuwe Beppie! Deze Beppie kon ze niet laten staan en ze zou haar die avond nog in het bed bij haar dochter zetten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze heeft gereageerd bij het wakker worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen