zaterdag 5 mei 2012

De Bonestaak verhuizing

Het is vandaag zaterdag 5 mei, maar het voelde als een vrijdag de 13e.
Vanmorgen al vroeg uit de veren omdat na weken van uitzoeken , inpakken en weggooien van alle spullen uit de stomerij en de speelgoedwinkel, vandaag het moment daar is om het grof vuil weg te brengen en de gehuurde aanhanger direct daarna in te zetten om de grote stukken uit de winkel naar huis te verhuizen.
 
Jack begint vanmorgen direct vol goede moed aan het omzagen van een dode boom én wilde ook nog even een enorme stapel snoeihout wegknippen zodat ook dat met de aanhanger naar de staal kon worden gebracht.
Ik  op mijn beurt begin dus al vroeg op de ochtend met gemopper, want ik vond het eigenlijk nu even míjn dag en wilde geen tijd verliezen en héél graag van alle zooi achter op het plaatsje van de winkel af.


Bovendien wilde ik ook op zéker vandaag mijn bureau verhuizen, want ik hang nu echt tussen twee panden in met mijn spullen en mijn werk.

Affijn, Jack koos eieren voor zijn geld en ging toch maar eerst met zijn vriendelijke echtgenote op pad om de winkeltroep weg te werken. Alles in de aanhanger gegooid, naar de gemeentewerf gereden: Gemeentewerf DICHT! 5 mei! Ja, hallowww, ééns in de vijf jaar feest toch???
We probeerden het nog even bij de gemeentewerf in een ander dorp....ook dicht!


Er zit dus niets anders op dan weer terug naar de winkel te rijden en alle troep weer uit die aanhanger  terug op het plaatsje gooien.

illegaal dumpen was geen optie!

Het goede nieuws was wel dat we de rest van de dag hadden om te verhuizen, want snoeihout en boom konden wachten.
Als we de aanhanger weer aan de auto willen koppelen om meubels te gaan laden start de auto niet meer!
Gewoon helemaal NIET!
Om half 11 in de ochend zitten we aan de koffie een beetje de moed erin te houden.
Gelukkig heeft Jack een lieve neef, eigenaar van de garage waar de auto is gekocht, die min of meer direct naar Monster komt om het euvel te verhelpen.
Om half één kunnen we alsnog van start.

Alle meubelstukken staan nu her en der in dit huis verspreid te wachten op hun eindbestemming. Mijn bureau wordt op dit moment door man en zoon weer in elkaar gezet. 98 % van de voorraad van De Bonestaak staat waar het wezen moet te wachten om weer te worden uitgepakt én verkocht!
Moe maar toch enorm voldaan na deze dag....ik ben er bijna.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen