maandag 4 juni 2012

Keuzes

Wat ik me voor het sluiten van de winkel niet realiseerde is, dat een dag zonder vaste verplichtingen ook een dag vol keuzes is. Als je 20 jaar gewoon vrijwel elke dag op dezelfde plaats aanwezig moet zijn beperkt dat behoorlijk in het maken van keuzes en vul je je vrije tijd op met wat op dat moment het meest noodzakelijk is te doen. Meestal was dat : boodschappen doen, wassen/strijken, koken, inkopen voor de winkel, en in geval van puur geluk: beetje hobbyen.
Nu moet ik elke héérlijke "vrije" dag voor mezelf invullen met alles wat ik "moet", maar vooral wil doen.

De eerste maanden was ik nog behoorlijk druk met uitruimen van de winkel en inruimen van alle Bonestaakspullen, maar nu is het dan écht Bonestaak-on-line-tijd. Voor vanmorgen had ik me voorgenomen een grote serie foto's te gaan maken van de kraammandjes en kraamkoffertjes. Gisteren al een tijdje aan het rondneuzen geweest tussen de spullen en leuke setjes bij elkaar gezocht die samen een mooi kraamcadeautje kunnen vormen. Leuk idee natuurlijk, maar wie verwacht nou op 4 juni 8 graden Celsius en de héle dag regen met bakken uit de lucht. Ik wil die foto's lekker buiten maken, zonder flits - het is aardedonker binnen.

Wat een pech...moet ik mijn dag nu toch gaan vullen met het bakken van een appeltaart, beetje was wegwerken en het afmaken van mijn samplerquilt die ik tijdens een cursus met veel bloed en zweet (géén tranen) in elkaar heb gekregen (kijk op deze link als je het leuk vind hoe het is geworden)
http://urban-style-jantine.blogspot.nl/p/sampler-quilts.html

Ik voel me bijna schuldig, maar ik beloof morgen weer hard aan het werk te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten