zaterdag 18 augustus 2012

DIY

Weet je dat het hartstikke lastig is om Nederlandse termen te blijven gebruiken in je webwinkel. Misschien is dat ook helemaal niet handig omdat internet nou eenmaal een wereldwijd medium is, maar ik heb het toch geprobeerd toen ik begin dit jaar mijn webwinkel ging vernieuwen, omdat ik me voornamelijk op de Nederlandse markt richt.
Ik wilde er een vrolijke, kleurrijke winkel van maken met – min of meer – hippe terminologie maar wel in het Nederlands en dat bleek nog helemaal niet mee te vallen.
Zo verkoop ik gewoon speelgoed en kinderkamerartikelen in plaats van Kids Stuff , Kids Lifestyle of Toys for Boys and Girls (of nog hipper: Boyz & Girlz)
Kinderen zijn vooral Kids (Kidzz).
In mijn winkel vind je de cadeau artikelen onder de noemer “Ook Leuk” (poging tot hip), het zijn geen Gifts, Gadgets, Wanna Haves of Must Haves.
Leuke accessoires voor je huis is in een webwinkels meestal Life style, Design en nooit voor je huis, maar voor je Home of voor House and Garden of iets dergelijks.
Mijn categorie “Handgemaakt’’ zou veel hipper overkomen als ik het Crafting zou noemen of Home Made.
Vanmorgen lees ik een leuk artikel in de krant. Steeds meer mensen gaan zelf dingen maken. Dit komt door de drang naar authenticiteit. We zijn de massaconsumptie zat en zoeken eigenheid. Het inzakken van de economie versterkt dit, want als je het niet zo breed hebt dan ga je zelf dingen maken, of vermaken. Veel van deze mensen proberen hun spullen via het internet te verkopen.
Dit wordt DIY genoemd (Do It Yourself) en alle DIYers ontmoeten elkaar op de site Dutchhandmade.com, aldus de trendwatcher die het platform Second Sight heeft opgericht.
Ik ga nog even wat Granny Square Hearts haken :)