woensdag 17 april 2013

Aanvulling op 70's haakpatroon vestje en baret

Voor degenen die het 70 er jaren vestje met baret willen maken, of al aan het maken zijn, zoals Pauline, heb ik hier even het stukje tekst voor het maken van het tussenstuk ingescand.



Tijdens het overnemen van het patroon vond ik het allemaal al wat verwarrend, maar ja, dan haak je het patroon alleen in je hoofd mee en het kan natuurlijk zo zijn dat als je bezig bent je vanzelf ziet wat er bedoeld wordt. Het kan natuurlijk ook zijn dat er in mijn tekst een tikfout staat die ik zelf steeds over het hoofd zie.


uhhhh, niet helemaal wat ik had gehoopt!

Of het is gewoon een ondoorgrondelijk patroon! Ik heb zelf alleen de baret gemaakt en het patroon gelezen, en herlezen en nogmaals herlezen en krijg uiteindelijk een gruwelijk gedrocht. Het lijkt meer een douchemuts, met hele gekke uitsteeksels. 

Op Ravelry kwam ik dezelfde baret tegen en ook deze haakster had zo'n gek resultaat. Haar reactie op het patroon van de baret:
I’m not so sure whether I like this project or not. It looks a bit weird when I’m wearing it. Some of the flower squares came out weird. Maybe I need to block it once more.

Ik hoop maar dat je eruit komt Pauline.



3 opmerkingen:

  1. Wat een moeite doe je allemaal!
    Gelukkig ben ik alleen maar een proef aan het doen, voor ik echt garen ga kopen voor een vestje.
    De tekst is hetzelfde als die van jou...dus helaas geloof ik niet dat ik er veel verder mee kom.
    Maar ik zal het NOG eens gaan proberen...
    Dank je wel!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS. het probleem zit hem bij dit deeltje vooral bij het keren..en de aantal keer dat je iets moet herhalen, dat klopt naar mijn idee niet.
      Het ligt echt niet aan jou maar aan het patroon.

      Verwijderen
    2. Blij dat ik mijn secretaresse opleiding van 25(ehh 30!) jaar geleden niet voor niets heb gedaan en nog steeds iets over kan typen :) Jammer wel dat het dús een onhandig patroon is. Ik hoop dat je er toch een mooi vestje uit weet te fröbelen. Groetjes Marieke

      Verwijderen