donderdag 27 juni 2013

Babypaspop gezocht!

Zojuist maar even het woord "vrijwel" toegevoegd in het tekstje onder de kop Vintage Patronen.
Vrijwel elke week een patroon, want ik kon me er de afgelopen week helaas niet toe zetten.
Na de super gezellige feestweek van vorige week (bijna twee weken geleden inmiddels alweer) ben ik in een soort after - feestdipje geraakt lijkt het wel. Moe en  inspiratieloos hang ik rond. Een beetje zon zou misschien helpen!
Wat ook niet bevorderlijk is voor mijn humeur is het boek Tonio van A.F.Th. van der Heijden wat ik aan het lezen ben op het moment. Een prachtig geschreven boek over het verlies van zijn zoon. Zo aangrijpend. Ik hou het steeds maar een klein stukje vol, maar wil het ook niet wegleggen. Zelfs het (enorme) verdriet van een ander kan me dus uitputten.

deze pop had ik graag willen gaan gebruiken
Wel had ik bijna een nieuwe baby geadopteerd afgelopen week. Deze superleuke baby paspop vond ik op internet en heb ik direct besteld. Ik wilde de pop gaan gebruiken om de handgemaakte babyspulletjes beter op te kunnen fotograferen voor de webwinkel. Vol verwachting klopte mijn hart en wat jammer nou, op vrijdagmiddag mis ik op een kwartier na de aflevering, volgens het briefje in de bus. Direct het vervoersbedrijf gebeld in de hoop dat de chauffeur nog in de buurt zou zijn, maar het zou maandagmiddag rond 3 uur worden. Voor de zekerheid maar de hele middag (inspiratieloos en moe) thuis rondgehangen, wachtend om mijn baby en misschien de inspiratie die daar dan op zou volgen. Geen pakket afgeleverd.
Dinsdagmorgen gebeld en "oh jee....vergeten in te laden!" Die middag weer thuis gezeten en gelukkig,  daar was de doos met mijn adoptiekind. Tot mijn teleurstelling komt er een hele andere pop uit de doos. Eentje die ik al eerder op internet gevonden had, maar die ik zo eng vind kijken. Vinden jullie ook niet???
Gebeld met het bedrijf dat deze pop leverde en daar kwamen ze tot de ontdekking dat de foto niet is verwisseld in de webwinkel. De leuke paspop met de open blik is niet meer leverbaar. Geheel tegen mijn principes laat ik een adoptie op uiterlijk ongedaan maken. Ik wil deze pop gewoon niet, ik zoek dan liever nog even verder naar een meer  vintage exemplaar. Dat zal niet meevallen, maar dat geeft wel een doel voor kringloopwinkels, brocante markten of de verzameljaarbeurs! Voorlopig dus nog maar even foto's van alle spullen  plat op een tafel of hangend in een boom.

Ik hoop dat mijn inspiratie snel terug komt want nu héb ik een heleboel volgers en nu kom ik niet met een patroon...even geduld... komt goed!

Tot snel, Marieke



6 opmerkingen:

  1. Hopelijk vind je er snel een. Die ze je hebben opgestuurd vind ik ook vreselijk. Daar word je niet vrolijk van. Die eerste is veel leuker. Succes met de zoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, de eerste pop heeft veel meer uitstraling. Maar een doel om kringloopwinkels af te gaan is ook niet verkeerd. Succes met zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt wel gelijk hoor, die pop heeft gewoon geen leuke blik, ook al is hij verder best mooi.
    Jammer!
    Zit je al die tijd voor niks te wachten..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het met je eens hoor, die pop is niet hetzelfde en een beetje eng. Als ik iets zie dan hou ik jou in gedachten...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk hoor... Dat is geen baby look, maar gewoon een modebewuste volwassen blik in die ogen!
    Ik trof het een hele tijd geleden op een rommelmarkt; voor 2 euro had ik een babypop.
    Marieke, nog super bedankt voor de Catania bolletjes! Ik wilde je nog een bedankje per mail sturen, maar ik doe het nu maar even zo! En ook bedankt voor de leuke kaart; heel toepasselijk... hihihihi...

    Fijn weekend alvast, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelijk heb je, ook ik vind deze pop echt niet leuk kijken, zo boos! Die zou ik ook weigeren! Ga rustig naar de rommelmarkten, daar vind je vast wel ergens een schattige pop die ook graag je kleedjes wil aanpassen :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen