dinsdag 11 juni 2013

Dummy

Nou jááá zeg! Na een nachtje erover geslapen te hebben gaf de printer vanmorgen nog steeds aan dat hij een storing had. Uiteindelijk heb ik mijn buurvrouw van een paar huizen verder gebeld. Zij heeft een superbedrijf met de naam Dummy Service en helpt met allerhande computerzaken.
“Zet maar neer” zei ze, "ik kijk er wel even naar". Dus ik maak een wandelingetje met mijn printer en vertel haar mijn ruzie. Eenmaal thuis belt ze vrijwel direct op: “Kom maar weer halen”. Niets gedaan, alleen aangezet en “meneer” besloot waarschijnlijk dat de frisse lucht hem goed had gedaan en ging weer aan de slag. Hoe dummy voel je je dan zeg!
Het popje is inmiddels af. Gemaakt in opdracht van een Hollandse dame voor haar Engelse schoonfamilie in Australië. Het moest een “Holland Popje” worden. Met antroposofie heeft het zo niet zo veel meer te maken, maar ik vind het wel grappig. Ik maak vaker dit soort popjes met uitgesproken stofjes – wel altijd met natuurlijke materialen. Wol van de Westlandse schapen en lekkere zachte katoenen flanel. Vandaar dat dit popje ook alleen maar een randje heeft van de bedrukte katoen. Ik weet van mijn dochter dat de punt van de muts lekker zacht moet zijn.

7 opmerkingen:

  1. Ja Marieke, dan voel je jezelf oerdom als een ander probeert en het ding werkt meteen zonder boe of ba, ergerlijk! Dat overkomt me ook wel eens :) Je popje is heel leuk, je hebt weer iemand blij gemaakt!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een mooi verhaal. En dat popje is super hollands.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, zie je wel??!!! die dingen zijn gewoon bang voor de dokter!!!

    en een heel lief popje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja printers, computers leiden soms echt een eigen leven! maar gelukkig deed de buitenlucht hem goed ;) Ik vind je popje helemaal het einde...en voor mij nog steeds sofisch hoor. Hollands sofisch ;)! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marieke, ben hier terechtgekomen via Elizabeth.
    Ik heb jouw verhaal over de printer gelezen :)
    Schattig popje !
    Hé 'k ben jouw 50ste volger , goed hé !
    Nog een fijne zondag .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zut ... het is niet waar terwijl ik mijn vinger boven de blauwe band had, sprong ineens nr 50 voor mijn derop.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,

    Haha, de printer had dus gewoon kuren, gelukkig was het op te lossen met een frisse wandeling en moest hij niet aan de pillen of operatie :-)

    Leuk popje heb je gemaakt.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen