zondag 16 juni 2013

Heel veel te vieren!

En toen had ik ineens meer dan 50 volgers! 
Wat ontzettend leuk en welkom allemaal. Het delen van patronen uit de oude handwerkbladen en – boeken is veel leuker als je weet dat er ook daadwerkelijk mensen zijn die het lezen en waarderen. En ook máken, want de reden dat mijn hoeveelheid volgers ineens een grote vaart kreeg was vooral door de links van Elizabeth. Wat zijn haar slofjes hartstikke leuk geworden en wat een superwol om ze mee te maken, die oude Scheepjeswol.
De babyslofjes van Elizabeth

Ik heb me voorgenomen om morgen geen 3 maar 4 x 3 bollen Catania weg te geven, drie ga ik verloten, zoals beloofd en de vierde is voor Elizabeth, omdat ze mijn hofleverancier in volgers is ;).
Het wordt pas morgen, want op dit moment zijn we de tuin aan het inrichten om straks ca. 30 jongens tussen de 18 en ca. 20, te laten bbqen.
Wát een week was dit! Maandagnacht kwam onze oudste weer aan één stuk terug uit een feestoord waar hij met ca. 20 vrienden het einde van zijn middelbareschooltijd heeft gevierd. Dat was al opluchting 1. Woensdag is hij geslaagd voor zijn rijbewijs, woensdagavond het verlossende woord dat de examens ook daadwerkelijk geldig blijven, donderdag pas om hálf zes in de middag het bericht dat hij zijn VWO diploma binnen heeft. Vrijdag werd hij 18!
We hebben de hele voorraad aan flessen met knalkurk, ook die we al jarenlang bewaard hebben uit kerstpakketten of gekregen voor gelegenheden die we niet meer weten, er nu doorheen geproost. Donderdagavond vertrok hij met 3 flessen in zijn rugtas op de fiets richting vrienden. De inhoud niet altijd even drinkbaar dachten wij, maar om een beetje te spuiten en te vieren helemaal goed!
 Het is om misselijk van te worden als je ziet hoeveel eten er staat te wachten voor straks. En dat is ook precies wat de jongste nu is. Misselijk, moe en ziekig. Ze ligt een dutje te doen op de bank en vlucht straks voor de jongensinvasie. Ze had een leuk dagje uit gepland met een vriendin, maar dat kan helaas niet doorgaan. Het einde van het schooljaar is altijd zo’n uitputtingsslag. Gisteren haar balletuitvoering, waarin ze álles heeft gegeven in 4 (!) groepen en nu dus helemaal leeg. Volgende week gaat ze nog een paar dagen met haar klas naar Berlijn, dan nog een piano uitvoering in het weekend erop…men…allemaal zó leuk met die kinders, maar ook zó veel van het goede.
Morgen wil ik dus de verloting doen en hopelijk ook een nieuw patroon delen. Een klein project dit keer - op verzoek - want inderdaad de meeste patronen die ik heb geplaatst zijn tijdrovende projecten. Dat is vind ik ook wel weer de charme van die oude patronen eigenlijk. Er was weinig tot geen t.v., geen internet, dus waarom niet beginnen aan een pied-de-poulejasje?
Ik vond leuke babyslofjes in een Ariadne Breien en Haken uit de jaren 70.  Eentje heb ik nu bijna af, dat lukte net tussen alle feestelijkheden door. Een gehaakte…morgen meer!
Groeten Marieke

6 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je zoon!
    hier ook feest wegens mijn dochter die ook haar VWO heeft gehaald.
    En diezelfde dag hoorde dat ze een huisje kreeg toegewezen.Wat gaat het snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met al dat goede nieuws! Op naar de 100 volgers!
    Ook heerlijk dat je zoon z'n VWO diploma heeft, geniet er maar van hoor! Mijn dochter heeft het helaas (nog) niet gehaald.

    Veel plezier met het bbq'en!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een feest bij jou!!! Dat zal me nog een gezellige boel worden :-) met zoveel jongens over de vloer. Wat lief dat je Elizabeth alvast een cadeautje gunt, nou ze heeft het verdiend hoor!!. Zal ze wel grappig vinden da tjij haar je hofleverancier noemt, hahaha. Klopt ook wel want ik ben je ook gaan volgen via haar.

    Fijn weekend nog en heel veel plezier met de bbq.

    dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met een heleboel met recht een feestweek en succes met de manneninvasie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een feestweek, maar wel met hele goede redenen altijd! Daar mag je fier op zijn dat je kinderen het zo goed doen :) Hoera voor Elizabeth, zij is best een leuke blogster, ken haar al langer... Heel benieuwd wie de give away gaat winnen!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een feest op je blog! Hartelijk gefeliciteerd met je zoon, in alle feestelijke opzichten!
    Maar ik bloos helemaal van je complimentjes... en oh.. dat ik zomaar verwend wordt met de bolletjes; te gek!
    Hofleverancier; hahahaha, wat een goeie!

    De foto die je laat zien uit de oude Ariadne komt me bekend voor. Hij ligt hier nl. met een memostrookje op de plank te wachten... Zie slofjes zijn leuk hè...

    BeantwoordenVerwijderen