woensdag 1 januari 2014

Een nieuw jaar, een nieuwe pannenlap


De allerbeste wensen voor iedereen voor dit nieuwe jaar. 

Het waren heerlijk dagen voor ons. Knus en kneuterig voerde de boventoon. 
Een heel nieuw jaar voor de boeg en ik heb er zin in. Ik hoop jullie ook.

Het komt hier direct goed op gang  met het verhuizen van oudste naar zijn studentenkamer. De komende dagen nog wat spullen bij elkaar verzamelen voor hem en als volgende week school en studie weer beginnen is er ineens veel veranderd.

Ik wil dit eerste blog van 2014 dan ook maar direct het meest praktische patroon uit de 50-er jaren met jullie delen: tadaaah...de Pannenlap! ( in de spellingscontrole mét n!) 


Welke student wil nou géén gebreide panne(n)lappen van zijn moeder mee krijgen ;) ? Misschien een idee om de kleuren van de studentenvereniging te gebruiken??

Het patroon stond in de Beatrijs Haken en Breien van maart 1951. Er staat ook een patroon in voor een stofdoekzak, maar dat lijkt me dan weer een beetje te veel van het goede! Ik wil nogmaals Marlies bedanken voor het lenen van die serie Beatrijs boekjes. Ik hou het nog een poosje bij me als je het niet erg vind?

3 opmerkingen:

  1. Jij ook de beste wensen! De Noorse trui ligt nog in een hoekje te wachten, binnenkort ga ik aan de mouwen beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marieke,Natuurlijk vind ik dit niet erg. Geniet elke keer weer als ik een patroon uit het boek op je blog zie staan. Hoe meer mensen er van genieten des te beter, en ik zeg altijd" er gaat niets boven een goede pannelap" een zeer creatief 2014 gr Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook voor jou de beste wensen en een heel creatief jaar! Tijd om beloftes na te komen......ik ga de (oude) patronen opzoeken, scannen en sturen!

    BeantwoordenVerwijderen